Mother. Metode naturiste tratament raceala copii

Ca sa eliminam orice problema ulterioara, mentionez ca NU sunt cadru medical, NU am o pregatire specializata in acest domeniu, si pentru orice problema de sanatate, trebuie sa consultati un medic pediatru.

Sunt sigura ca orice mama, din pacate, s-a aflat in situatia sa aiba odrasla cu febra, tuse seaca, tuse cu expectoratii, tuse astmatica, bronsita, si alte forme de tuse si de secretii nazale, translucide, apoase, galbui, galben-verzui, etc.

(Apropo, am descoperit o paleta atat de larga a mucilor si a behaiturilor de cand sunt mama.. Wow!)

Sau poate nu orice mama, dar eu cu siguranta ma tot lovesc de aceste simptome. Copilul meu este bolnavicios, si de fiecare data cand ii curge nasul ma intreb in cat timp I se va agrava si ce fel de tuse va avea de aceasta data. Si pentru ca m-am saturat sa mi se recomande de catre medicii pediatri fel si fel de medicamente, liste intregi (retete) de siropuri, siropele, pastilute, prafulete, inhalere si antibiotice, am hotarat sa adopt caile naturiste. Recunosc, le adopt in cazul in care simptomele sunt  mai light, in nici un caz cand copilul arde cu tempratura foarte ridicata si delireaza, etc.

Le-am adunat intr-o lista pe cele descoperite de mine, sau ce mi-am amintit din copilarie, despre care am citit eu pe internet, cu siguranta va pot spune ca le-am testat. Rezultatele? Au fost, mai lente, dar au fost. Nu este un Top, ci doar o “adunatura”. La sfarsitul postarii voi posta si un program pe o zi intreaga adoptat de mine pentru copilul meu, intr-o perioada cu tuse magareasca, astmatica i-as spune eu, cu secretii nazale abundente, cu episoade de tuse din aproximativ 15 in 15 min (imagine that).

  1. Ceai de ghimbir
  2. Ceai de cimbru
  3. Ceai de licheni de piatra
  4. Ceai de fructe de padure
  5. Infuzie de patrunjel si afine.
  6. Sirop de catina
  7. Sirop de ceapa
  8. Sirop de ridiche neagra
  9. Inhalatii (bai de aburi) cu amestec (optionale: sare de mare, lamaie, cimbru, ghimbir, ace de brad)
  10. Comprese calde cu sare grunjoasa
  11. Gargara cu apa si sare

 

  1. CEAI DE GHIMBIR

Nu este recomandat copiilor sub varsta de 2 ani, fara consultul in prealabil a unui medic pediatru.

Ingrediente:

Radacina de ghimbir – o bucata cam de 10cm

Apa – 700 ml

Miere

Suc de lamaie

Preparare:

Pun apa la fiert, in timpul acesta curat ghimbirul, il tai in feliute/bucatele. Cand apa da in clocot, pun ghimbirul, si il las la foc mediu aproximativ 7 min (nu pot prea mult pentru ca  se simte aroma foarte puternic, si nu il mai bea “cumatra vulpe”). Dupa ce au trecut 7 min, opresc focul, pun un capac si las 5-7 min. Ulterior torn ceaiul in canuta, il las sa se raceasca putin, si adaug 2 lingurite de miere si storc un sfert de lamaie.

  1. CEAI DE CIMBRU

Da stiu, suna dubios, si nu, nu i-l administrez simplu. Ceaiul nostru de cimbru este de fapt un compus din cimbru uscat si menta sau musetel, iar pentru fetita mea se numeste “Ceai Magic”. Atata timp cat il bea, il putem denumi dupa bunul plac al copilului.

Ingrediente:

1 lingurita cimbru uscat

1 lingurita menta sau 1 lingurita musetel

Apa 700 ml

Miere

Suc de lamaie

Preparare:

Se pune apa la fiert si cand da in clocot se adauga cimbrul si menta sau musetelul (in timpul zilei adaug menta, iar seara musetel, pentru ca ma gandesc eu ca musetelul e calmant iar menta e putin mai tonica.. nu am neaparat dreptate dar eu asa procedez ). Se lasa sa fiarba 1 min aproximativ. Se opreste focul si se lasa la infuzat 5-7 min. Ulterior torn ceaiul in canuta, il las sa se raceasca putin, si adaug 2 lingurite de miere si storc un sfert de lamaie.

  1. CEAI DE LICHENI DE PIATRA

Stiu ca suna amuzant pentru unii, nici eu nu auzisem in viata mea de el, dar mi l-a recomandat cineva la un moment dat, si mi-a placut efectul foarte mult. Se gaseste la magazinele naturiste sau pe internet. Recunosc, nici pe acesta nu il administrez simplu pentru ca are un gust cam ciudatel pentru cumatra vulpe si nu am sorti de izbanda.

plafar_ceai_licheni_de_piatra_50g_buc__sn_plafar_sa-8517_mare

Ingrediente:

1 lingurita ceai de licheni de piatra

1 lingurita menta sau 1 lingurita musetel

Apa 700 ml

Miere

Suc de lamaie

Preparare:

Se pune apa la fiert si cand da in clocot se adauga ceaiul de licheni si menta sau musetelul. Se lasa sa fiarba 5 min aproximativ, Se opreste focul si se lasa la infuzat 5-7 min. Ulterior torn ceaiul in canuta, il las sa se raceasca putin, si adaug 2 lingurite de miere si storc un sfert de lamaie.

  1. CEAI DE FRUCTE DE PADURE

Copila mea minunata nu consuma zmeura, mure, afine in stare proaspata. Si pentru ca sunt pline de vitamina C si au foarte multe proprietati, am gasit o metoda de consum pe care o accepta, sub forma de ceai, si trebuie sa recunosc si eu ca este absolut delicious acest ceai.

Ingrediente:

4-5 fructe de zmeura

Si/sau

4-5 fructe mure

Si/sau

4-5 fructe afine

Si/sau

4-5 fructe coacaze

Apa 700 ml

Miere

Suc de lamaie

Preparare:

Se pune apa la fiert si cand da in clocot se adauga fructele. Se lasa sa fiarba 3 min aproximativ. Se opreste focul si se lasa la infuzat 5-7 min. Ulterior torn ceaiul in canuta, il las sa se raceasca putin, si adaug 2 lingurite de miere si storc un sfert de lamaie.

  1. INFUZIE DE PATRUNJEL, LAMAIE SI AFINE

Voi face o postare dedicate infuziei de patrunjel, in care voi mentiona toate beneficiile. Important este ca patrunjelul are o multime de vitamine si minerale esentiale pentru organism – A, B, C, K, fier, potasiu si mentine echilibrul zaharului in sange si este eficient in tratarea astmului bronsic.

Dar pentru ca un copil de 3 ani nu poate bea orice licoare, oricate proprietati ar avea, am conceput eu reteta pentru “limonada magica”.

Ingrediente:

2 legaturi de patrunjel

O mana de afine (eu am avut congelate), se pot folosi si alte fructe: zmeura, mure, etc

Apa 1.5L

Jumatate de lamaie taiata felii

Miere

Preparare:

Se pune apa la fiert si cand da in clocot se adauga fructele. Se lasa sa fiarba 2 min aproximativ. Se opreste focul, se adauga legaturile de patrunjel, se acopera cu un capac si se lasa la infuzat 15 min. Se strecoara toata licoarea, se pune intr-un vas, se adauga miere si feliute de lamaie. Se administreaza calduta sau racita.

  1. SIROP DE CATINA

Cred ca se cunosc deja toate beneficiile acestui sirop, cat si modul de preparare. Este de mentionat totusi, pentru ca este foarte bun si eficient. Daca nu ma insel se gaseste si in magazine naturiste gata preparat dar eu consider ca este mai bine sa il fac eu acasa.

Ingrediente:

Catina

Miere

Preparare:

Se spala catina bine, se curata de codite si se pune intr-un blender/robot. Amestecul se strecoara printr-o panza de tifon sau sita de plastic. Rezultatul se amesteca cu miere. La o parte de catina, am pus 2-3 portii de miere. Se pune recipientul acoperit, la frigider, pentru macerat, pentru aproximativ 7 zile. In timpul acesta se mai agita din cand in cand. Cand a trecut perioada de macerat, siropul este gata. Se administreaza in fiecare dimineata pe stomacul gol, eu ii dau cam 5 ml, echivalentul a 2 lingurite.

  1. SIROP DE CEAPA

Nu e placut deloc acest sirop, dar eu reusesc sa ii administrez copchilei toate siropelele, cu ajutorul seringilor de la Nurofen Baby, pentru ca ii bag seringa in gura si ii si administrez imediat substantele, fara a mai avea timp sa comenteze.

Ingrediente:

3 cepe

1L apa

200g miere

Preparare:

Se pune apa la fiert, se toaca ceapa marunt. Cand da in clocot apa, se adauga ceapa, se fierbe la foc mic spre mediu pana scade lichidul la jumatate din cantitate. Se strecoara lichidul, se adauga mierea, si se lasa la racit. Se pune intr-un borcan, se tine recipientul in frigider, acoperit. Se administreaza de 2-3 ori/zi cate o lingurita. Dupa 7 zile nu mai este bun, asa ca se arunca.

  1. SIROP DE RIDICHE NEAGRA

 Este foarte usor de facut si placut la gust si foarte eficient.

Ingrediente:

O ridiche neagra

Miere

Preparare:

Se spala ridichea si se sterge cu un prosop uscat. Se taie un capacel, se scobeste ridichea in interior cu o lingura sau cutitas, se scoate interiorul si se lasa o marginuta de aproximativ 1cm. In interior se pune miere cat sa umple jumatate din ridiche, se acopera cu capacelul si se lasa peste noapte. Pana dimineata ridichea ar trebui sa fie plina de miere amestecata cu suc de ridiche.

Se administreaza cam de 2-3 ori pe zi cate o lingura (seringa de la Nurofen baby) Se lasa sa se reumple ridichea cu suc pana cand se inmoaie ridichea.

  1. INHALATII (BAI DE ABURI)

Preferatele mele (NOT).. sunt foarte migaloase.. dar foarte eficiente. Imi amintesc din copilarie cat ma chinuia mama cu ele..

Ingrediente:

Apa

Cimbru uscat

Si/sau

Sare de mare

Si/sau

Lamaie

Si/sau

Ace de brad

Si/sau

Ghimbir

Preparare:

Se pune apa la fiert si cand da in clocot se adauga ingredientele. Daca punem ace de brad, nu punem mai mult de o lingura, si lasam la fiert cam 10 min. Restul ingredientelor mentionate pot fi tinute la fiert aprox 1 min. Se opreste focul, se pregateste un spatiu unde putem pune vasul fara a ne frige. Ne punem deasupra vasului si ne acoperim cu un prosop/patura.. si se inhaleaza aburii cat se poate. La noi dureaza operatiunea 1 min daca putem, si asta doar daca numar pana la 10 in engleza, dupa care pana la 10 in romana, dupa care pana la 10 in rusa. Mai incerc eu sa trag de timp, dar e mai complicat. Mai ales ca acest procedeu il repet dimineata si seara, iar la nevoie si la pranz inainte de culcare.

  1. COMPRESE CALDE CU SARE GRUNJOASA

Procedeu pe care il utilizam in cea mai mare parte noaptea, in timpul somnului, atunci cand are crize de tuse. Sa aveti mare grija sa nu va parjoliti copilul.

Ingrediente:

Sare grunjoasa

Preparare:

Se pune pe foc o tigaie, se adauga sarea grunjoasa si se incalzeste. Se incalzeste imediat, asa ca nu o lasati prea mult.

Eu am un saculet din prosop, pun sarea in el, il aplatizez bine, si mai invelesc sacul in prosop. Se verifica sa nu arda, dar sa fie caldut. Se pune pe pieptul copilului, si se tine asa pana se raceste. ATENTIE! Verificati in fiecare secunda sa nu arda, cand se raceste, se scoate prosopul extern. La noi functioneaza imediat.

  1. GARGARA CU APA SI SARE

Se pune intr-un paharel apa calduta, si 2 lingurite de sare. Se amesteca, si se face gargara de 2-3 ori pe zi.

La sfarsit va pot mentiona ca acestea sunt metodele folosite de mine, asa le prepar eu, si de asemenea este foarte important de retinut ca nici un remediu nu este de aplicat pe o perioada mai lunga de o saptamana jumatate –  maxim doua.

Sper sa va fie de folos, desi ideal ar fi sa nu ajungeti sa aveti nevoie.

Sanatate!

 

P.S. Programul mentionat la inceput

DIMINEATA

1 lingurita sirop de catina, pe stomacul gol

1 ceai cimbru

1 inhalatie cu cateva ramurele cimbru, 3 felii lamaie si 2 linguri sare grunjoasa

2.5 ml sirop ceapa

Scos mucii cu aspiratorul

 

PRANZ (inainte de culcare)

1 ceai licheni perete

2.5 ml sirop ceapa

Scos mucii cu aspiratorul

Gargara cu apa calduta si sare

 

SEARA (inainte de culcare)

1 ceai ghimbir (sa nu vada ca pui miere si lamaie)

1 inhalatie

2.5 ml sirop ceapa

Gargara cu apa calduta si sare

Scos mucii cu aspiratorul

Pe cel de noapte nu il mai trec 🙂

Leave a Reply

