Supa de linte rosie (Kirmizi Mercimek Corbasi)

Lintea este o sursa de vitamine, minerale, fibre, carbohidrati, acizi grasi si aminoacizi si este recunoscuta pentru multiplele beneficii pentru organism.

Astazi va voi prezenta reteta supei de linte, rosie de aceasta data.

Pe perioada sarcinii am devorat supa de linte, desi atunci mai mult o preparam cu linte verde, care, trebuie sa recunosc, nu este atat de apetisanta aspectual, preparata asa, dar delicioasa.

Ingrediente:

  • 2 cani linte rosie
  • 1 ceapa mare
  • 2 morcovi
  • 1 lingura bulion
  • 5 cani supa de pui
  • Ulei de masline
  • Sare
  • Piper

Pentru sos:

  • 2 linguri Unt/ulei de masline
  • 1 lingurita boia de ardei (iute/dulce)

Pentru servire: (optional)

  • Menta
  • Lamaie

Mod de preparare:

Am pus la fiert carnita de pui in 2 litri de apa.  Am spalat lintea si am pus-o la scurs. Intre timp am curatat si taiat ceapa marunt, am curatat si am dat morcovii prin razatoarea mare.

Am pus la calit in putin ulei de masline ceapa si morcovii, dupa aproximativ 4 min am adaugat bulionul. Am lasat sa se mai caleasca aprox 3 min, amestecand constant. Am adaugat lintea, si dupa 2 min am strecurat si adaugat 5 cani de supa de pui. Am lasat sa fiarba supa aproximativ 25 min. Am pus sare si piper, si am pus in blender toata nebunia. A iesit o culoare minunata.

Intre timp am pus pe foc untul la topit (sau uleiul de masline), am adaugat boiaua de ardei, am amestecat un pic si am oprit focul. Nu lasati foarte mult boiaua pe foc pentru ca devine amara.

Am pus supa intr-un castronel, am adaugat putin sos, am pus un pic de menta et voila.

Se serveste cu lamaie. Eu am mancat cu lipie turceasca si ayran cu menta.

Afiyet olsun!

Leave a Reply

