Cheesecake aux framboises

Sunt topita dupa cheesecake-uri, am cautat mereu The Perfect Cheesecake.. Acesta nu respecta retetele clasice, nu are blat de biscuiti.. but it is cheese and it is a cake.. Am combinat doua elemente din retete diferite, de la JamilaCuisine.

Se face foarte usor, parerea mea, arata si ok, are un gust light, nu este prea dulce, si este bun pentru copii, bazele fiind branza de vaci si fructele.

I-am dat eu un nume mai pompos. Sincer, e o pasca fara aluat cu jeleu de fructe.

Here it is:

Ingrediente cheesecake:

  • 700 g branza de vaci proaspata
  • 6 oua
  • 400g smantana
  • 200g unt (la temperatura camerei)
  • 4 linguri gris
  • 5 linguri faina
  • 250g zahar
  • 300g fructe (zmeura, mure, afine)

Ingrediente jeleu:

  • 10g gelatina pudra
  • 100ml apa
  • 4 linguri zahar
  • 300 g zmeura (congelata/proaspata) (pot fi capsuni, mure, afine, kiwi.. whatever)

 

Mod de preparare:

Vom incepe cu prajitura de branza. Intr-un mare bol se pun cele 6 oua, 250g zahar si vanilia (semintele sau esenta), si se amesteca totul bine cu un tel. Se pune branza si se omogenizeaza bine. Se adauga untul (la temperatura camerei) si se amesteca. Se adauga faina cate putin, treptat, si se amesteca foarte bine cu o paleta. Se adauga si grisul in ploaie, si se incorporeaza bine. Se pune si smantana, se amesteca bine bine.  Si la sfarsit fructele, depinde daca si ce doriti sa puneti. Evident fructele trebuie sa fie spalate. Eu am pus mure, afine si zmeura, proaspete.

Intre timp se preincalzeste cuptorul la 170*. Se ia o tava cu inel detasabil, si se unge cu unt si se tapeteaza cu faina. Recunosc, de cand am descoperit hartia de copt nu am mai folosit metoda aceasta, fiindu-mi frica sa nu se lipeasca, dar NU mi s-a lipit de data aceasta. E o distractie pentru mine procedura asta.. am bagat tava la cuptor goala pentru 5 min, am scos-o, am uns-o cu unt bine de tot si dupa aia m-am chinuit cu faina sa o presar si lipesc bine.. surplusul de faina l-am varsat.

Bun, se pune compozitia prajiturei in tava tapetata si se da la cuptor cica pt 45-50min la 170*. Eu am tinut-o la 180* pt 55 min, pana devine usor aurie deasupra. Dar asta pentru ca al meu cuptor e special si fitos 🙂

Se scoate din cuptor cand e gata, si se lasa peste noapte sa se odihneasca la temperatura camerei.

Acum, dimineata, cand eram muta si brainless, am pregatit jeleul.

Se pun cele 10g de gelatina pudra cu cei 100ml apa (apa la temperatura camerei) intr-o cescuta sau ceva. Se amesteca si se lasa pentru 10 min.

Intre timp, se pune o craticioara pe foc, mic spre mediu (focul), si in ea (craticioara) se adauga 300g fructe (zmeura congelata in cazul meu, pe care am lasat-o la decongelat peste noapte) si cele 4 linguri de zahar. Se amesteca pe foc pentru  5 min. Se opreste focul si se lasa la “racit” pentru 5-10 min. Intre timp s-a facut si gelatina. Se adauga gelatina peste fructe, care sunt calde dar nu fierbinti. Se amesteca bine si se lasa sa se raceasca.

Cand s-a racit jeleul, se pune peste prajitura care este la temperatura camerei si care este in aceeasi tava cu inel detasabil. Se intinde bine de tot peste toata prajitura. Se da la frigider pentru cel putin 3 ore, sau pana cand s-a intarit jeleul.

Se scoate de la frigider, dezlipim prajitura cu un cutit de peretii tavii, si abia dupa aceea detasam peretele tavii.

20170420_174911-01

Tadaaa! 🙂

Bon Appetit!

Leave a Reply

