Salut copile! Eu sunt mama ta vitrega..

Sa devii parinte vitreg nu este un lucru tocmai usor.. sa ai o relatie cu cineva care are copii din casatorii/relatii anterioare necesita o rabdare de fier si intelegere.

Am fost si sunt mama vitrega.. oricat de ciudat ar suna acest termen. Ce m-a ajutat pe mine sa inteleg situatia altfel, a fost poate faptul ca si in familia mea au existat situatii de acest gen si am doi frati vitregi.

Dar devenind mama, recitind anumite povesti, constientizez ca “mama vitrega” este prezentat intr-un mod cel putin malefic in povesti. Termenul acesta le inspira teama copiilor. Ganditi-va la “Cenusareasa”, “Alba ca Zapada”, “Hansel si Gretel”.. si totusi, cat de usor o fi pentru cineva sa contribuie la cresterea copilului altcuiva?

Un parinte are pozitia sa clara, cu principiile sale pentru copilul sau..and you can never fuck with The Mom sau The Dad..  cand esti parinte vitreg, trebuie sa accepti toate aceste conditii si sa le respecti. Daca ai si “norocul” ca fostul/fosta sa fie vreo persoana plina de ura si resentimente, cu siguranta iti va face viata un calvar, implementandu-I in minte copilului cum ca tu esti un personaj negativ.

Eu am fost injurata 7 ani de zile, si acum am luat-o pe acelasi drum.. iarasi sunt injurata, desi cu acest copil vitreg nu am interactionat nici macar o data. Acum si copilul meu are o mama vitrega, si ma pun in locul ei si imi dau seama cat de greu ii este.

Ca sa intelegeti situatia mea, amuzanta de altfel.. telenovela dom’le.. So:

Am fost casatorita cu C, care avea un copil dintr-o casatorie anterioara. C+A=Al

Eu cu C am facut un copil, pe Br. C+RM=Br

Intre timp, A, prima sotie a lui C, s-a recasatorit, cu A2, si a facut un alt copil. A+A2=M

Buuun.

Si eu si C si A si A2, am divortat. Sa va mai spun ca eu si A am devenit prietene ulterior? Adica sotia nr.1 si sotia nr.2 a lui C s-au imprietenit. Buuun.

Acum, C este cu Cr. Eu, m-am recasatorit, cu E. E are si el un copil, cu D.

C+Cr=Love

E+D=Bi

Adica, Br si Al sunt frati, si Al si M sunt frati, si Br si Bi sunt surori.

Pana sa devin prietena cu prima sotie, a primului sot, cu A, au fost 7 ani de zile in care m-a facut albie de porci.

Acum, ma face D albie de porci. Eu nu fac pe nimeni albie de porci, pentru ca eu consider ca sunt mai familiarizata cu acest proces dificil de impartire a familiei, pentru copii.

Si pentru ca imi amintesc cum ma simteam cand venea copilul lui C cu A, Al, in vizita si cat de bulversat era. Cum nu stiam cum sa ii vorbesc, ce ii pot da sa manance si ce nu, si nu stiam care sunt regulile mamei, care trebuie respectate din punctul meu de vedere. Stiam ca orice as face sau spune, va fi considerat ceva negativ, de catre toata lumea.

Acum ma uit la sotul meu, E, si ma pun in locul lui.. creste copilul altuia, a lui C, si poate nu are chef uneori sa faca ceva, poate e obosit, si totusi imi respecta regulile, de mama. E barbat, dar cand e vorba de copilul meu, e un subiect atat de delicat, incat orice i-ar spune, o pot interpreta altfel. Orice cuvant, gest, trebuie gandit de 7 ori inainte..

Ma gandesc si la iubita tatalui fetitei mele, si ma gandesc ca ea are de manageriat situatia asta la dublu. Doi copii din 2 casatorii anterioare, deci 2 mame vigilente. De ce ma gandesc la ea? Pentru ca interactioneaza cu copilul meu, si nu vreau sa ii fac viata grea, vreau sa aiba o relatie cool cu fata mea.

La fosta sotului meu, la D, nu ma gandesc, caci ea inca ma face albie de porci. Mai are vreo 5 ani jumatate pana cand sa incep sa ma gandesc la ea, desi cu asta am zis ca nu ma mai imprietenesc.

Anyways, am niste idei, propuneri, de ce sa nu faci/spui cand devii parinte vitreg:

  1. Sa nu pui copilul in situatia de a-ti spune: “Mama” sau “Tata”

Nu esti parintele copilului, si nu vei fi niciodata. Deja copilul este destul de confuz, asa ca aceste apelative i-ar creea copilului o confuzie si mai mare.

  1. Sa nu fii prea permisiv cu copilul.

Copiii au nevoie in egala masura de dragoste si de limite/reguli. Nu ii poti lasa sa faca chiar ce vor. Ca sa eviti negocieri interminabile, ii poti spune copilului, pe un ton calm dar ferm: “In aceasta casa…”, ca regula sa fie raportata la locatie, si nu la persoana.

  1. Nu deveni martir

Nu iti lasa copilul vitreg (sau pe partenerul tau) sa te transforme intr-o “carpa” sa stea cu fundul pe canapea si sa dea ordine. Nu face exces de zel. Nu trebuie sa faci tu totul, pentru ca vor profita mereu de acest lucru si nu vor invata nimic.

  1. Nu intreba niciodata: “Ce-i cu fata asta?”

Copiii au dreptul sa fie tristi, trebuie lasati sa treaca prin aceasta etapa si sa ii intelegi. Probabil se va intampla cel mai des in prezenta ta, din moment ce esti dovada clara ca parintii sai nu se vor mai impaca niciodata. Acesta este momentul in care te vei da la o parte si iti vei lasa partenerul sa managerieze treaba, de parinte. O sa le treaca depresia.. in timp.

  1. “Maica-ta te-a pus sa faci asta?”

Niciodata sa nu o/il vorbesti de rau pe fosta/fostul si nici partenerul/partenera ta nu ar trebui sa faca asta, nu in prezenta copilului. Studiile arata ca acest conflict post-divort afecteaza cel mai mult copiii.

  1. “Nu stii sa zici Multumesc?”

Nu deveni un parinte vitreg care sa astepte multumiri. Nu trebuie sa permiti obraznicii dar nici sa fii foarte dur. Copiii nu prea au maniere, le invata pe parcurs, iar tu esti “adultul”..

  1. “Banii nu cresc in copac..”

Principala motivatie a partenerului tau, este vina. Partenerul tau este vinovat, fostul/fosta sa este furios/furioasa, lupta e in plin si banii sunt arma. Stai in afara acestei lupte, nu discuta finantele in fata copilului.

  1. Nu iti pune partenerul sa aleaga

Intotdeauna copiii vor fi pe primul loc. Copilul tau vitreg este gelos pe tine, dar stiu ca si tu esti usor gelos/geloasa pe copil. Nu transforma asta intr-o lupta, pentru ca vei pierde.

Stiu ca iti este greu, dar decat sa induri timpul petrecut cu copilul/copiii vitregi, mai bine l-ai savura. Copilul nu va disparea niciodata. Cu siguranta este o situatie complicata, dar nu ai de ales, ca in orice alta situatie din viata, trebuie sa ai rabdare si sa te adaptezi, lucrurile se vor aseza in timp.

Leave a Reply

