Pediatru sau Hannibal Lecter?

Am o fetita.. are 4 ani.. si e bolnava..

Cat am fost insarcinata nu am fumat, am mancat sanatos, nu am luat multe kilograme in greutate.

Am alaptat-o pana la 9 luni si jumatate.

De la varsta de 8 luni a facut primul episod de pneumonie.. De atunci a stat acasa pana la varsta de doi ani si un pic.. A fost supravegheata de acelasi medic pediatru de cand am nascut-o..  Cred ca o data la 3 luni a facut episoade de bronsita, bronsiolita, bronsita astmatiforma, pneumonie, viroza.. bla bla bla.. “Asa sunt copiii”..

Am dat-o la gradinita.. si a inceput sa faca o data la luna cate un episod de.. bla bla.. “Asa e cand ai copilul in colectivitate”..  Ok..

Eu sincer nu cred ca e “normal”.. nu in halul asta.. si as vrea sa stiu care e solutia, ce are copilul meu? La un moment dat am incercat sa apelez  si la alti medici pediatri.. Au criticat fiecare dintre ei medicatia si solutia oferita de predecesori.. pufaind toti..

La inot nu o pot da, la dansuri nu o pot da, la nici un sport nu o pot da.. pentru ca e mereu bolnava, si e in “colectivitate”… Dar toti stramba din nas ca e “grasuta”.. si toti sunt “doctori buni”. Ce ati vrea sa fac? Sa o tin acasa, intr-o bula, sa o pun sa sara non stop si sa ii dau patrunjel sa manance si atat?

Poate sunt eu retardata si nu constientizez ca atunci cand ai un copil mic, plin de energie, si il tii in casa ca sa evite colectivitatea cea plina de boli, trebuie sa nu iti lasi copilul sa stea pe canapea/pat/scaun.. si sa ii refuzi daca iti cere de mancare.. “Fa copchilo, tu nu auzi? NU ai voie sa mananci ca esti grasuta. Si te rog sa faci ture de casa ca sa slabesti! Te baga mami in cada, ca e ok sa inoti, cica, dar fara apa pentru ca tusesti.” E ok asa?  Sau, as putea sa ii arat poze cu copii la piscina si alte sporturi si sa ii zic: “Asta puteai fi tu daca stiam ce problema ai!”.

In fine.. e vara, sunt 35*.. copilul meu tuseste.. rau.. Ajung la alt doctor, imi spune ca 90% are astm.

Imi prescrie, ceva nou trebuie sa recunosc, niste chestii din plante. Ma trimite sa ii ia sange din degetel. Ma tine 2 ore la spital.. Ma trimite la o “colega” de-a dansei.. si la imunologie.

Ma trezesc cu noaptea-n cap, trag de copilul bolnav, sa mergem sa vedem colega doamnei doctor. Ajungem acolo, “colega” imi recomanda alt tratament, si imi spune ca 90% are bronsita  si ma mai duc sa ii ia niste sange..

Plec dupa 3 ore, cu copilul epuizat, cu sange luat, nemancat, agitat, bolnav.. si ma suna doamna sa ma certe de ce nu am mai stat sa merg la alta colega, pentru alte teste.

Pai, mai si muncim.. si copilul e epuizat..si colega 1 la care am fost trimisa mi-a zis ca nu e ok ce tratament mi-ai recomandat tu. Asa ca, hai sa o lasam pe maine, vizita la colega 2, care sigur va spune ca nici tratamentul 1 si nici tratamentul 2 nu e ok. Ma intreb.. ati studiat carti diferite? Sau medicina se schimba in fiecare an? Basic shit, ma refer.. De ce nici un tratament nu e bun..? Sau care e de fapt tratamentul potrivit? Tine de alinierea planetelor? De zodiac? Si de fapt.. ce are copilul meu?

Ce ma socheaza pe mine.. de ce imi vine sa urlu.. Pula mea, spital de PEDIATRIE.. deci vin foarte multi COPII, bolnaviori. Medicii majoritatea FEMEI, unele MAME. Nu cred ca am vazut vreodata atata durere-n pula si atitudine inumana.. Zero empatie, compasiune! Cand ii infigi unui copil un ac in vena sa ii storci sange, nu te gandesti sa ii distragi atentia cu “Gugiu-Gugiu”? E 8 dimineata.. copiii sunt mici.. nemancati.. bolnavi.. chiar nu puteti fi dragute cu ei? Un zambet, o gluma.. e prea mult ce cer eu? Sunteti mame.. voi asa va tratati copiii?

Tatal meu a fost medic chirurg.. am asistat de atatea ori la consultatiile lui.. bai nene, omul ala avea suflet. Nu am vazut atata nepasare la un loc in viata mea cat am vazut de cand o am pe fi-mea. Degeaba lipiti Mickey Mouse-I pe pereti daca va purtati cu ei ca in lagare. Sunt eu retaradata??? Nu e vorba numai de copilul meu.. eu cand vad alti copii, ca sunt uratei, rai, cum naiba or fi, bai ma emotioneaza.. Mai ales daca sunt bolnavi. Ma doare rau. Ma afecteaza.

Nu sunteti oameni? Nu sunteti femei? Nu sunteti mame? Si eu am probleme, si eu sunt obosita, nici eu nu sunt remunerata uneori cat mi-as dori.. mai, dar sa imi bag picioarele.. le zambesc copiilor.

Se tot vorbeste despre “sistemul” medical din Romania.. nu e, frate, nici un sistem! E un cacat! O mizerie! “Nu sunt fonduri”… “Atat putem..” “Atat avem..”. Dar la cele particulare, acolo care pula mea mai sunt problemele?

Bai.. lasa-ti-va de ideea de a va face doctori, va rog eu. Daca sunteti atat de inumani, va recomand urmatoarele joburi:  “Medic legist” sau “Patolog”.

„Odată admis printre membrii profesiunii de medic: Mă angajez solemn să-mi consacru viaţa în slujba umanităţii..”   juramantul depus de voi, parca era scris de un fraier, Hippocrate sau ceva de genu’.. banuiesc eu ca o ardea nebunu’ pe la LOFT sau e frate cu Gianluca Vacchi.. de ati decis sa ii urmati invatamintele “orbeste”.

Umanitate?  Cat costa umanitatea, la dumneavoastra, astazi?

Leave a Reply

