Puff, puff, pass – My smoking story. The End.

Primul fum, ma rog impropriu spus, prima data cand am pus o tigara in gura, a fost cand eram foarte mica in Chisinau.. (si nu, nu ma refer la chistoacele pe care le culegeam de pe jos cu o fatuca mai mare de la mine din bloc, Mihaela, care ma invata numai tampenii)..  La tatal meu veneau in vizita in mod constant tot felul de oameni: academicieni, deputati, pacienti… plus rude, multe, multe rude. Si imi amintesc destul de bine ca venise un nene, din Romania.. (nu radeti, pentru noi atunci cineva din Romania era privit ca un Moise, parca ii vedeai  aura si parca auzeai si heruvimii cantand la harpa in juru-i).. care nene, fuma tigari Dacia.

Si uite cum stateam eu cu prietena mea Anuska pe la mine prin casa, singurele, si ne plictiseam. Si i-am propus sa intram in cabinetul tatalui meu (o camera din apartament unde isi facuse tata birou/cabinet). Si scotocind pe acolo, am zarit pachetul de tigari Dacia. Mi-a venit stralucita idee sa fur o tigara si sa fumez (doar eu, Anuska nu, ea era mai mica si cuminte :P).. si am iesit pe balcon, cu o cutie de chibrituri si tigara in mana.. am bagat tigara in gura si am aprins-o..  si nu se intampla nimic, doar ardea putin si se stingea.. pentru ca bagasem tigara invers 🙂 . Am  mai sustras o tigara, tinand mortis sa fumez, si am pus-o cu filtrul in gura de data asta, am aprins-o si iata.. cum suflam eu in ea si nu se intampla nimic special. Da, ai citit bine, suflam! Si asa am renuntat la fumat dupa 5 minute si 2 tigari Dacia distruse.

Buuun, urmatoarea mea experienta a fost generata de fratele meu mai mare, in jurul varstei  mele de 13 ani, cand el a hotarat sa ma lase sa incerc fumatul tutunului, in speranta (banuiesc eu) ca imi va displacea total, si voi decide sa nu ma mai apropii de asemenea mizerii.  Imi amintesc si acum o seara la mare in statiunea 2 Mai, cand el si cativa prieteni de-ai lui, fumau (el fiind mai mare decat mine cu 7 ani jumatate) si imi dadea sa incerc si ma si tachina ca nu pot scoate fum pe nas sau ca nu pot face “cascada”.. Ce sa spun? A gresit cand a sperat.. Mi-a placut..

Imi amintesc si acum ca la varsta de 14 ani, clasa a 8a, fumam in spatele scolii cu colegii (cu unii, bineinteles, ceilalti erau foarte cuminti) si chiar ne sfatuiam cum sa nu se simta mirosul de tigara daca esti rugat sa sufli (de catre parinti si profesori). Unii sustineau ca daca mananci mere, altii ca daca mananci ciocolata.. ei bine eu am gasit solutia ideala :p Inainte sa intru in casa, imi pulverizam de zor in gura spray Fa de Kiwi! Yep! That stupid!

Si deobicei intram in casa dupa ore in viteza, cu gust de spray in gura, si ii spuneam mamei ca fac pe mine si alergam la baie. La baie ma dezbracam si intram in dus si ma spalam din cap pana in picioare. Ieseam curata, dusuita, cremuita, mirosind extraordinar 😀 Tadaaa!

Anyways, in timp am dezvoltat un adevarat cult pentru fumat, imi placea gestul, mirosul primei tigari de dimineata, mirosul tigarilor primavara, eram innebunita sa fumez, mi se parea foarte sexy imaginea unei femei care fumeaza.

Tatal meu fiind doctor, in familia noastra nu se fuma, fratele meu mai tragea cate un fum ocazional dar eu am ajuns oaia neagra (fumeganda) a familiei. Au aflat ulterior si mama si tata, au incercat sa ma faca sa ma las prin amenintari, recompense, discutii, etc.. Nici o sansa. Din contra, cu cat insistau mai mult, cu atat ma ambitionam mai mult. Nu am suportat niciodata sa mi se impuna ceva, si oricat de infantil ar parea acest comportament, declar cu mana pe inima ca il practic cu mandrie si in ziua de astazi. Fac ce vreau, cand vreau, gen.

Prima data cand m-am lasat de fumat, a fost din ambitie. Mi-a spus o persoana nefumatoare ca imi miroase parul urat, si pielea, si ca sigur eu nu am cum sa ma las de fumat.  Sunt femeie, si sunt “Leoaica” conform zodiacului iar sa auzi ca iti miroase parul urat ca si femeie, sau sa ti se critice “coama” ca si leoaica.. e un sacrilegiu. Dar sa imi pui ambitia la incercare.. asta este chiar un tupeu fantastic si poate fi un gest fatal.

So, am zis: “No shit? Pentru 1 an si jumatate nu voi fuma”. Si asa a fost.  Ca sa ma las, mancam seminte Nutline pana imi ieseau pe nas si imi luasem niste tigari medicinale NTB care miroseau ingrozitor, a hoit acoperit cu fan si foi de dafin.. in fine poate exagerez dar era scarbos de-a dreptul. Asadar am aprins cateva mizerii din astea cand imi ardea buza si foarte rapid am renuntat si la ele. Am fost isterica o perioada, am luat cateva kg in plus dar am reusit. Dupa 1 an si jumatate, i-am spus persoanei: “Happy? Ti-am spus ca pot. Ideea este ca nu vreau. Imi place sa fumez de moor. QED.” si m-am dus si mi-am cumparat un pachet de tigari.

A doua oara cand m-am lasat de fumat, a fost cand am ramas insarcinata.

M-am dus la domnul doctor sa verific daca sunt insarcinata, mi-am facut testul, a iesit pozitiv.. si l-am intrebat: “Trebuie sa ma las de fumat?” . Iar domnul doctor, tragand de zor dntr-un Marlboro Light imi spune senin: “Normal!” L-am urat in clipa aceea.. era singurul meu viciu.. Am incercat totusi sa gasesc o solutie: “Am tot auzit ca este periculos sa te lasi in timpul sarcinii, ca risc sa pierd sarcina..” “Este o tampenie, fumatul este un risc pentru sarcina” mi-a taiat-o doctorul. “OK! Fuck you, LIFE!” mi-am spus..

Stiti ce am facut? Asta se intampla intr-o zi de joi, adica am aflat vestea intr-o joi.. ei bine vineri seara, am iesit in club si am fumat cred ca 3 pachete de tigari, ca sa fiu sigura ca imi iese fum si pe ochi! (in vremea aceea se fuma in cluburi). A doua zi dimineata (ma rog, dupa amiaza spre seara) cand am facut ochi (impaienjeniti si care se uitau crucis de la petrecere) am aruncat toate tigarile, pachetele ascunse si  brichetele and I QUIT! Yeeey! Nu, nu mi-a fost usor. Mi-am comandat o tigara electronica, erau niste mizerii atunci, cu lichid cu aroma de caramel si vanilie, fara nicotina. Ei bine inafara de faptul ca aroma era atat de puternica si efectiv imi intorcea stomacul pe dos, din cauza tigarilor electronice idioate care se gaseau pe vremuri, imi curgea lichid constant in timp ce trageam. Asa ca am renuntat rapid la tampenia aia (destul de costisitoare si Neanderthal-ica). Ca sa ma pot abtine sa nu fumez  (desi aveam numai “rude” si “prietene” “binevoitoare”, care stiau ca sunt si insarcinata si ma si lasam de fumat, care imi pufaiau de zor in nas tigari peste tigari, in semn de sustinere probabil) am inceput sa ma uit zilnic la filmulete pe youtube si sa citesc articole despre cum afecteaza fumatul fatul din uter. Si da am luat cateva kg in plus, dar nu voi sti niciodata daca de la sarcina sau de la renuntarea la fumat. In fine, am reusit sa ma las, m-am reapucat la 4-5 luni dupa ce am nascut.

Acum, la 33 de ani, am renuntat iarasi. De data aceasta din proprie initiativa, fara sa fiu provocata la un test de anduranta, fara sa fiu insarcinata, ci pur si simplu am realizat ca nu mai pot fuma. Ma simt rau, mirosul hainelor mele si al meu este oribil, ii respir In nas copchilei si probabil este neplcut, cu siguranta este nesanatos pentru ea, obosesc si repede si ma si costa foarte mult toata distractia asta.

Mai mult, am facut pariu cu organismul meu ca imi pot ajuta timpanul sa se refaca, printr-un stil de viata sanatos cat de cat si o alimentatie corecta.

Si am stat eu si m-am mai gandit, ca de cei 1000 ron lunar pe care ii cheltuiam pe prostiile astea, mai bine merg la sala si ii si pun deoparte copchilei bani pentru a o duce in diverse locuri sau pt a-I cumpara ei diverse.

Asadar, mi-am luat o tigara electronica, smechera de data asta (pentru cei sensibili, smechera = foarte buna), de care sunt foarte mandra, si pentru ca sunt din ce in ce mai multi vaperi (asa se numesc cei ce pufaie aburi prin tigarile electronice) exista zeci de variante de arome, care mai de care mai placute.

Nu stiu sa va spun de cat timp m-am lasat de fumat tigari, pentru ca nu le duc dorul. Nu imi este foarte bine daca fumeaza cineva in fata mea, dar I am fine. Ce ma motiveaza? Faptul ca in fiecare dimineata sunt mai putin isterica, nu mai respir sacadat si nu mai gafai cand merg pe jos au urc scari. Iar cea mai tare motivatie: totul miroase altfel.. simt mirosul de cafea, de leustean, de fructe, altfel! Le simt!

Stiu ca veti spune ca nici tigarile electronice nu sunt sanatoase, which is true, dar cu siguranta sunt mai putin toxice decat cele normale, va jur. Corpul meu se simte altfel.

Bineinteles ca ma mai ajut de ceva 😛 Cat stau la birou, imi pun o casca in ureche si bag pe youtube mesaje subliminale ce sunt dedicate renuntarii la fumat.

Check this one out:

https://www.youtube.com/watch?v=kd1pyErkWyA

Va puteti face treaba linistiti.. practic in loc sa ascultati muzica, bagati o “Nirvana” cum le zic eu 😀

Daca mai doriti recomandari audio de acest gen, imi puteti scrie un mesaj pe pagina de facebook:  https://www.facebook.com/RealMadamBlog/ si va ajut cu drag..

Legat de ingrasat, sincera sa fiu de data asta, pana acum cel putin, am mai pierdut in greutate. Dar cred ca se datoreaza si faptului ca am eliminat fainoasele, orezul, dulciurile si junk-food-ul din alimentatia mea.

Chiar daca vapez, am trecut printr-un sevraj nicotinic, fara sa imi dau seama. Efectiv ma apucau transpiratii reci, tremurat si o stare foarte ciudata de ameteala plus cefalee. Primele data am dat vina pe problema de la rinichi, niste pietricele, caci s-a suprapus perioada cand am renuntat cu o criza de rinichi urmata de un tratament. Dar dupa ce am terminat tratamentul, cateva zile bune am mai avut parte si nu stiam de la ce. Si BANG, it crossed my mind, DOH, eram in sevraj. In fine, a trecut.

Cam atat despre relatia mea cu fumatul, sper sa va ajute.. sau sa va amuze macar.

Nu sunt ipocrita, mi-a placut fumatul, am savurat fiecare tigara, timp de aproximativ 12 ani.. Dar stop! Imi bag p**a in ele de tigari!

I am in desperate need of Ubuntu 😉 Hai ca v-am dat de gandit.. ce-o fi Ubuntu, huh? :))

Leave a Reply

