Real Parenting

Este minunat sa fiu mamica si imi iubesc copchila cum nu am crezut ca pot iubi, doar ca.. exista multe, multe chestii pe care nu mi le-a spus nimeni si inca le aflu pe parcurs. Si nu e ca si cum as putea renunta acum si sa zic: gata, de azi nu mai vreau.. Nope, it’s a one way path.. And I took it, si aia e, imi place de mor, iar scopul suprem: sa am copchila sanatoasa, intreaga la minte, independenta si descurcareata.

Acum aprox 1 luna m-am intalnit cu o cunostinta, si era destul de insarcinata.. gen 6-7 luni.. Si era asa stresata, cum sunt gravidutele, si vorbeam, evident, doar despre sarcina si copii.. Si avea asa licarirea aia in ochi si mi-a zis ca abia asteapta sa nasca.. Nu am stiut cum sa reactionez.. dar m-am gandit sa nu ii fut tot zenul avand in vedere ca e cu hormonii in copaci si i-am zis ca arata superb si sa stea linistita, ca totul va fi bine si ca este superb sa fii insarcinata (trebuia sa continui, oare, cu: “fata de ce urmeaza?” :D) A multumit-o ce i-am spus, era vesela..  Nu imi este prietena si nici parte din familia mea si deci nu e de datoria mea sa o pregatesc pentru ce e posibil sa urmeze.. Nici pe mine nu m-a avertizat nimeni, gen sa ma traga de maneca sa imi zica: “Trebuie sa stii si The Dark Side”.. Nope, mi s-au spus ca e MINUNAT! Well, enjoy 😉

  1. Este greu sa ramai insarcinata

Nu toate cuplurile au norocul ca femeia sa ramana insarcinata usor. Exista cupluri care se chinuie ani de zile, calculeaza zilele de ovulatie, fac dragoste la ore fixe, cand e luna plina sau Mercur in retrograd, stau cu picioarele in sus dupa actul sexual sau mai stiu eu ce fac.. ideea este ca multe cupluri trec prin momente traumatizante emotional pentru a concepe un copil, si nu toate reusesc.

  1. Este greu sa pastrezi sarcina

In sfarsit a ramas femeia insarcinata, toata lumea e fericita, anunti prietenii si familia, dar urmeaza o perioada in care trebuie sa depui un efort major pentru a o pastra si pentru o buna dezvoltare a fatului. Posibila viitoare mamica nu trebuie sa se streseze, trebuie sa aiba o alimentatie cat de cat corecta, sa aiba grija cu greutatea, etc,  etc. Avand in vedere misiunea femeii, este destul de complicat sa ai o viata normal cu job si griji cotidiene si sa fii si zen tot timpul. Nu mai discut aici si riscurile.. nici nu vreau sa ma gandesc la ele, sunt traumatizante doar daca le mentionez.

  1. Sarcina este luuunga si dificila

Corpul femeii trece prin schimbari majore.. Nu e chiar asa usor si dragut sa cresti un om in interiorul unui alt om.. Unele lucruri se muta, la propriu ti se muta organe, gen, unele nu mai functioneaza ca inainte, unele lucruri “interne” ajung sa fie “externe”, curg chestii si toate procesele acestea, hmm, dor!

Pregateste-te sa te simti incomfortabil, bolnava si sa treci prin toate starile.. da, TOATE starile.

  1. Nasterea in sine.. este lunga si.. dureroasa

Fiecare nastere este diferita pentru ca fiecare organism este diferit. Exista, probabil, si femei norocoase care nasc exact ca in filme, scurt si la obiect, dar pregateste-te sa fii ca restul 😀

Eu am optat pentru cezariana, cu o “semi” anestezie.. momentul operatiei a fost ok, doar ca dupa aceea am crezut ca mor. Ma uitam la alte mamici in spital cum se duceau voioase sa isi vada copilul, eu si la baie daca vroiam sa ma duc, trebuia sa ma tarasc in urlete de moarte. M-au fortat asistentele sa ma dau jos. Durerea m-a tinut 4 luni.. Stay positive! Suntem diferite! A si inca ceva, ti se va spune ca e cel mai frumos copil.. si ca iti seamana.. Well, a mea, socant, dar chiar era superba, dar aia cu semanatul.. Dude, ma uit si acum la ea si zic: tata sigur, mama incerta.

Partea buna? Uiti repede, cica 😀 hahaha.. stai linistita, o sa arati ca naiba pentru o perioada, si vor curge chestii din tine, si o sa doara, si o sa fii in continua transformare.. Doh! Doar e un miracol, este necesar un sacrificiu enorm pentru un miracol.

  1. MINUNEA (copchilul)

La inceput nu sunt cei mai frumosi din lume, asta ca sa stii. Bineinteles ca depinde de felul in care nasti, dar, cand ies din tine, pot fi vinetii, sa aiba forma capului deformata si sa fie acoperiti de substante. E normal, si vor arata uman in scurt timp.

Si nu, nu se termina aici, e doar inceputul 😀 Proaspetii parinti pot fi socati de cat si ce pot scoate mogaldetile astea mici pe fund si pe gura. Calmeaza-te, stomacul tau va prinde super-puteri rapid, si vei putea suporta mirosuri si substante ingrozitoare din primele luni. Ceea ce nu puteai sub nici o forma sa suporti inainte, va deveni parte din rutina… zilnica!

  1. Expertii si sfatosii din jur

Toata lumea din jurul tau va fi experta, si te va sfatui.. Chiar si cei care nu au copii isi vor da cu parerea. Cum, ce, cand si de ce sa alaptezi, sa nu alaptezi, sa incepi diversificarea, cum sa o incepi, cand sa culci copilul, cum sa il tii, ca ii e frig, ca ii e cald.. Eu in primele doua luni si jumatate nu am acceptat vizite acasa, si nimeni in afara de tatal ei nu a pus mana pe copchila. Nici sa o dai in extreme ca mine nu e ok, dar decat sa ma streseze toata lumea mai bine am invatat eu sa ma adaptez. Pentru ca da, primele luni sunt de adaptare.

  1. Depresia post-partum

Pai toate dar toate mamele trec prin depresia post-partum. La unele se manifesta intens la altele este mai light, la unele se manifesta intr-un fel, la altele in alte feluri.. dar toate trec prin asta.. poate tine si un an..  Sunt foarte complicate starile prin care trece noua mamica, si din pacate in Romania, nu exista consiliere psihologica in maternitati, desi este necesara. Iar “iubi”, “baby”, “iepuras”, etc nu stie sa-ti ofere suportul necesar si avand in vedere ca il vei creieri, e foarte posibil sa nu reziste, si sa.. dar hai sa speram ca va rezista 😀 😀

  1. Hello ingrijorare!

Vei invata sa te ingrijorezi.. NON STOP!

Din primele clipe, pana.. habar nu am daca se termina vreodata, copchila are 4 ani jumate aproape si sunt cu ingirjorarea la zi.

Vei incepe cu “Daca moare?” “Daca mor eu?” “Daca imi moare partenerul?” “Nu fac suficienti bani si nu voi face niciodata” “Daca vom muri de foame?” “Daca va ajunge sa fie o cretina/un cretin?” “Daca ii va cadea un copac in cap?” “Daca o va/il va rapi cineva?” etc..

In primele luni, si in primul an, te vei gandi ca va muri de zeci de ori (copiii se imbolnavesc in permanenta) si chiar pe masura ce cresc, te vei gandi la copil non stop, va deveni prioritatea ta.

  1. Relatia voastra se va schimba.. ENORM!

Dispare libertatea si timpul liber, dispare timpul petrecut ca si ”cuplu”, viata sexuala se va schimba.. Va interveni oboseala, crunta, logic si stresul si neintelegerile. Venirea pe lume a unui copil este o provocare destul de mare pentru cupluri, atat va pot spune.

  1. TU te vei schimba, ENORM!

Toate obiceiurile tale se vor schimba fortat, somn, alimentatie, stil de viata, finante, TU, cu TOTUL! Vei avea o noua perceptie asupra vietii, trust me. Iti vor placea alte chestii, vei avea alte pasiuni (cum ar fi sa dormi 😀 hahaha).

  1. NU vei fi super parinte mereu

Stiu ca tu crezi ca vei fi altfel, si ca nu vei fi niciodata ca ACEL parinte din magazin, well well, lasa-ma sa te dezamgaesc putin.. nu ai cum sa fii ca in reviste sau carti.

Vei gresi si tu, vei claca, vei renunta pentru cateva clipe si vor fi momente in care nu vei sti ce sa faci si cum sa reactionezi. Vor exista zeci de momente in care pur si simplu vei vrea sa pleci, nu conteaza unde, doar sa pleci..  Si dupa aceea te vei intoarce, dupa aceea insemnand maxim 15 minute.

  1. Nu vei mai dormi niciodata… la fel!

Am lasat la sfarsit acest aspect..  Eu nu am dormit ca lumea din a 5a luna a sarcinii pana cand a implinit copilul vreo 3 ani jumatate. Eram in stare sa dorm si in garaj, doar sa dorm. Oricum atat de disperata si traumatizata sunt legat de lipsa somnului, incat eu si acum as dormi non stop, pe unde apuc.

Motivul pentru care nu ti se spun lucrurile astea este de fapt pentru ca multe din ele chiar nu mai conteaza.

Zambetul de pe fata copilului cand te recunoaste prima data, rasul acela pur cand il gadili, conexiunea cand alaptezi, prima data cand iti spune “mama”, prima data cand iti spune “te iubesc”, astea sunt cele care conteaza cu adevarat!

Vei depasi greutati pe care nu ai crezut vreodata ca le vei putea depasi, vei prinde puteri nebanuite, vei avea satisfactii unice.

Vei avea cea mai importanta misiune din lume si vei avea viitorul pe mana, pentru cat tu vei face parte din modelatorii generatiei urmatoare.

Well? Esti pregatita sa ai copii?

Leave a Reply

